PelimuoTO

Military Comms

Valloita viestitornit.

  • Pelissä on kolme viestikeskusta.
  • Valloita viestikeskukset.
  • Jokaisesta valtauksesta joukkue saa pisteen.
Respa tapahtuu joukkueen respalta tai lääkintämiehen toimesta (lääkintämies).

Peliaika 180min (3h) - ei erillisiä taukoja.

Lääkintämiessääntö

Kentällä liikuu lääkintämiehiä!

Jotta kehitys kehittyy yritämme pysyä ajanhermolla ja kehittää (sekä kopioida) uudenlaisia ratkaisuja mitkä tekee pelistä mielenkiintoisemman ja paremman.
Tänä vuonna kokeillaan lääkintämiessääntöä, jonka pohjavire on löydetty SIXMIL Airsoft (UK) pelisäännöistä, jotka ottivat ja muuttelivat sitä Fireball Squadron Airsoft (UK) peleistä. Sen jälkeen jäljet kylmenee eikä tiedetä kuka on kopioinnut mitä ja keneltä, mutta nyt lisäämme oman kontribuutiomme soppaan.
  • Joukkueet valitsevat keskuudestaan yhden tai kaksi lääkintämiestä (riippuu osallistujamäärästä). Lääkintämies erotetaan mustalla hihanauhalla.

  • Lääkintämiehellä on kädessään joukkueen tunnusnauha ja toisessa kädessä erikoisluokkaa osoittava nauha.

  • Jokaiselle pelaajalle on jaettu ilmoittautuessa yksi valkoinen haavanauha. Lääkintämieheksi valitulle annetaan lisäksi yksi musta hihanauha.

  • Pelaajan saadessa osuman hän huutaa normaalisti "Osuma/Hit!" ja nostaa kätensä. Pelaajalla on pakollinen yhden (1) minuutin "bleed out" aika, jolloin häntä EI VOI respata takaisin peliin EIKÄ hän saa liikkua paikaltaan. Normaali järjenkäyttö on pakollista, eli muurahaispesässä ei tarvitse odotella jne...

    Bleed out ajan jälkeen pelaajalla on kaksi vaihtoehtoa:
    A) Käydä omalla respalla ja tulla heti takaisin mukaan peliin.

Pelaajan respatessa respalta: Muista riisua haavanauha.

B) Etsiä lääkintämiehen tai lääkintämies voi etsiä pelaajan joka nostaa hänet takaisin peliin. Tippuneena voi huutaa ja etsiä lääkintämiestä ja lääkintämies voi etsiä pelaajaa.

Lääkintämiehen nostaessa pelaajan: Lääkintämies asettaa pelaajan OMAN haavanauhan tämän käteen ja laskee keskeytyksettä ääneen kymmeneen. Jos lasku keskeytyy pitää laskeminen aloittaa alusta. Jo ennestään haavanauhalla varustettua pelaajaa ei lääkintämies voi nostaa takaisin peliin. 

Pelaajan on seistävä pystyssä kun respataan. Mikäli noston aikana lääkintämies ottaa osuman molemmat tippuvat pelistä.

  • Lääkintämiestä ei voi nostaa pystyyn kentällä vaan hänen on aina respattava omalta pisteeltään. 

Vinkki! Koska tippuneena liikkuminen on mahdollista kannattaa se käyttää hakeutumalla suojaisaan paikkaan, johon lääkintämiehen on helppo tulla.
Vinkki! Yhden sekunnin lasku onnistuu sanomalla numeron eteen "sata".
Esimerkiksi sata-yksi, sata-kaksi, sata-kolme...
  • Lääkintämiestä ei voi käyttää rakennelmien sisällä.

Tämän säännön avulla joukkueet voivat edelleen edetä kentällä ja se tekee lääkintämiehistä mobiilirespoina arvokkaita, joten PITÄKÄÄ HEIDÄT TURVASSA!

Järjestäjä varaa oikeuden muutoksiin.